Vuoden 2016 uutisia

Yhdistyksellä 990 jäsentä

Someron Omakotiyhdistyksen jäsenmäärä oli vuodenvaihteessa 990. Tavoitteeksi asetetusta tuhannesta jäätiin niukin naukin.

Syyskokous valitsi Riku Rauhalan hallituksen uudeksi jäseneksi pois jäänen  Ritta Ryhdän tilalle. Puheenjohtana jatkaa Keijo Karlsson.

Hallituksen järjestämiskokous valitsi Heikki Rauhalan varapuheenjohtajaksi, Tuomo Grönholmin sihteeriksi ja  Anne Kunnaksen varainhoitajaksi. Arto Aalto, Marjo Pätäri ja Eila Salonen jatkavat hallituksen jäseninä. Sirpa Kummunsalo toimii kirjanpitäjänä ja Salli Lehtinen tiedottajana.

Vuoden 2015 uutisia

Pokka pitää teatterin näyttämöllä

Talven teatteriretki suuntautui Nummelaan, jossa Vihdin Teatteri esitti Pokka pitää –komediaa. Hyacinth Bucket (Anne-Leena Brännare) oli näytelmän keskushenkilö kuten televisiosarjassakin. Omakotiyhdistyksen bussiretkeläiset näkivät esityksen 8. maaliskuuta. Mukana oli 31 henkilöä.

1001 jäsentä tavoitteena

Kevätkokous päätti, että yhdistys ottaa tavoitteeksi ylittää tuhannen jäsenen rajan vuoden lopussa. Vuoden 2014 päättyessä jäseniä oli 986. SPR Someron ystäväpalvelu palkittiin työstään somerolaisten hyväksi.

Siivouspäivän kirppis

Someron tori muuttui kirppiksen näyttämöksi valtakunnallisena siivouspäivänä 23.5. Someron Omakotiyhdistys järjesti kirppiksen toista kertaa. Jäsenet saivat myyntipaikan maksutta, ja muilta perittiin kymppi. Tarjolla oli monenlaista tavaraa kotien kätköistä, ja hinnat olivat edulliset. Suomen poistotekstiilit ry ja Loimaan Texvex esittelivät poistotekstiilien kierrätystä sekä ottivat vastaan somerolaisten poistotekstiilipussukoita.

kirppari1.jpg kirppari2.jpg

Seikkailurata Kalevalan hengessä

Omakotiyhdistys tarjosi jäsenperheiden lapsille mahdollisuuden osallistua Someron Tupanäyttämön Kalevala-henkiselle seikkailuradalle 23.6. Yhdistys maksoi osan lipun hinnasta.

Avoimet puutarhat veti väkeä

Someron avoimet puutarhat –tapahtuman hyvä vastaanotto innosti organisoimaan sen tänäkin vuonna. Sää suosi 28. kesäkuuta, jolloin viiden puutarhan portit aukesivat vieraille. Kiinnostunutta väkeä kiersi kohteissa jatkuvana virtana. Jotkut kävivät yhdessä puutarhassa, jotkut tutustuivat kaikkiin.

Tutustumiskohteina oli kolme erilaista omakotipuutarhaa Kaislarannassa, Kultelassa ja Pyölissä, maalaispiha Kimalassa sekä Lahden Kartanon puisto Lahdenkylässä.

Omakotiyhdistys kiittää Marja ja Seppo Rinnettä, Seija ja Kari Löfbergiä, Elina Lemberg-Kärkeä ja Mikko Kärkeä, Outi Tuumista sekä Arno Latvusta suosiollisesta suhtautumista. Kiitos myös Leeni Tiirakarille, joka valaisi Lahden kartanon vaiheita kävijöille.

puutarha2015A.jpg
puutarha2015B.jpg